Home » DE NAIS GAZET ONGELOOFWAARDIG GEMAAKT DOOR MAANDBLAD SOLIDAIR!

DE NAIS GAZET ONGELOOFWAARDIG GEMAAKT DOOR MAANDBLAD SOLIDAIR!

Door NAIS redactie, www.denaisgazet.be

10 februari 2017

Dat geen enkele cultuur zo wordt uitgebuit als de Indiaanse cultuur moet ondertussen welbekend zijn.

Dat er in onze contreien niemand is die zijn nek durft uit te steken om misbruik aan te klagen- behalve de NAIS Gazet - is ook bekend.

Reeds jaren brengt het NAIS- team frauduleuze New Age- nepsjamanen en medicijnmannen/vrouwen die in een Europa een lucratieve handel drijven op de kap van de inheemse bevolking van de VS aan het licht.

Zodra we dus enkele maanden geleden vernamen dat een zekere Marylin Black Elk in onze streken rondtrok, zich als “woordvoerster” van “Standing Rock” uitgaf, zichzelf medicijnvrouw noemde en €110 vroeg voor deelname aan haar workshop gingen bij ons de alarmbellen klinken.

Onmiddellijk werd haar foto doorgestuurd naar onze bronnen ter plaatse en nog diezelfde nacht kwam het bericht dat zij niet bekend was in de kampen, behalve bij enkelen in het Rosebud kamp die ons meteen lieten weten dat deze persoon ‘te mijden’ is.

De lokale leiders verzekerden ons dat zij in geen geval als woordvoerster kan optreden en zeker geen fondsen mag innen ten voordele van de strijd, het zogenaamde “goede doel” dat volk kon lokken naar haar optredens in Koolsaat.

Zodra we de gegevens binnenhadden werd volgend artikel in de NAIS Gazet geplaatst. http://www.denaisgazet.be/misbruik-van-amerikaans-indiaanse-cultuur-abuse-of-native-american-culture/standing-rock-fraud-marilyn-black-elk-bij-agapebelgium

 

Ondertussen heeft haar familie nog contact opgenomen om ons duidelijk te maken dat het mens al jaren een doorn in het oog is van de stam en verwanten en dat de ‚extended’ familie  haar leugens en daden verwerpt.

Dat Marilyn zich valselijk uitgeeft als `medicijnvrouw’ en nu voor de gelegenheid als „wateractiviste van Standing Rock” omdat dat onderwerp ‘aantikt’ is beneden alle peil.

In 2004 heeft de familie, na de dood van Wallace Black Elk een DISCLAIMER NOTICE tegen haar op het internet geplaatst.

 

Tot onze grote verbazing werd op Radio1 het PR verhaaltje van Agape-Belgium (d.i. de organisatie die de optredens van Marylin promoot en sjamanen cursussen verkoopt aan de hoogste bieder) klakkeloos geloofd en zonder achtergrond research aangenomen. 

Op 30 november volgde dan DeWereldMorgen.be, toch al iets minder ‘mainstream’ zou je denken, met eveneens een kritiekloos interview waarin ze zich voordoet als belangeloze activiste in o.m. de strijd tegen DAPL. 

Ook in andere publicaties kwam ze aan het woord met hetzelfde verhaal en zelfs het PVDA maandblad Solidair deed mee in zijn januari-nummer. 

Dat laatste vonden we bijzonder schokkend omdat we hadden verwacht dat uitgerekend dit tijdschrift toch wel verder zou kijken dan de doorsnee leunstoel-journalist die tevreden is met knippen en plakken uit andere bronnen, in het beste geval aangevuld met een telefoontje of een kort gesprek. We hebben de redactie van Solidair op de hoogte gebracht van onze bezwaren en hen genoeg aanknopingspunten bezorgd om zelf een achtergrond-onderzoek te doen, in de hoop dat het februari-nummer dan een rechtzetting (of minstens toch de aankondiging daarvan) zou bevatten… Niet dus.

 

Wij hebben alvast onze steun aan de WereldMorgen/be opgezegd en nu volgt de opzegging van het abonnement voor Solidair. Zodra de alternatieve media de toer opgaan van de mainstream media krijg je “sloppy research practices” en daar hebben wij geen respect voor.

Alice, Ann, Carmen, Annmarie, Reinier, Wim, Marc